x تبلیغات
سئو تضمینی

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

 

الگوریتم پاندا یکی از معروف ترین الگوریتم های سئو گوگل است که در سال  2010 ارائه شد و  صفحات با محتوای بی کیفیت باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شده و اعتراضات زیادی را در پی داشت را جریمه می کند. همین امر کارکنان گوگل را به فکر ایجاد یک الگوریتم مفید به نام پاندا انداخت. هدف این الگوریتم افزایش رتبه سایت های دارای محتوا با کیفیت و منحصر به فرد، و کاهش رتبه سایت های دارای محتوای بی کیفیت  و کپی بود.

چرا الگوریتم پاندا ایجاد شد؟

پیش از به وجود آمدن الگوریتم پاندا، از سئو به عنوان حرفه ا‌ی بدنام یاد می شد. هر روز بیشتر از قبل، سایت‌هایی با محتوای نامربوط و کپی با محتوای بی‌کیفیت در نتایج جستجو بالا می‌آمد و کم کم تعداد آن ها به شدت بالا گرفت. برای مبارزه با این سایت‌های اسپم، گوگل نیازمند آپدیت جدیدی در الگوریتم‌‌های جستجویش بود.

هدف اصلی پاندا بهبود تجربه‌ی کاربران و حذف صفحات اسپم از نتایج جستجو بود. پاندا این کار را با جریمه کردن سایت‌های بی‌کیفیت و امتیاز دادن به سایت‌هایی با محتوای خوب و باکیفیت انجام می‌داد. در آپدیت‌های بعدی پاندا عوامل دیگری مانند اعتبار وبسایت، طراحی، سرعت بارگذاری و رابط کاربری نیز مورد توجه قرار گرفت. پاندا همزمان با تلاش برای ارائه نتایج بهتر و هرچه دقیق‌تر شروع به مبارزه با سایت‌های بی کیفیت هم کرد و رتبه آنها را در نتایج جستجو کاهش داد.

فاکتورهای الگوریتم پاندا چیست؟

  • الگوریتم پاندا هر محتوای کپی و بی کیفیت را جریمه میکند. خب اگر شما یه محتوا کپی از یک وب سایت دیگر داشته باشید پاندا میگوید یک وب سایت دیگر زودتر عین این محتوا را دارد پس چرا باید این صفحه هم در نتایج بالا قرار بگیرد؟ از طرف دیگر اگر یک صفحه با محتوای بی کیفیت داشته باشید و کاربر وارد سایت شما شود و شما نتوانید رضایت وی را جلب کنید خط قرمز گوگل یعنی رفع نیاز کاربر را رد کرده اید و قطعا از نظر گوگل سزاور جریمه شدن هستید. بیاید جزئی تر به انواع محتوایی که پاندا جریمه می کند بپردازیم:

  • محتواهای کوتاه

  • محتواهای تکراری

  • محتوای متفاوت از عنوان

  • کشاورزی محتوا

  • تبلیغات بیشتر از محتوا


سخن آخر

الگوریتم های پاندا یکی از چارچوب ها و قوانین های گوگل است. با داشتن تسلط بر روی این الگوریتم ها و سئو، می توانید رتبه ای عالی برای صفحه خود کسب کنید. اگر تازه با سئو آشنا شده و به دنبال یادگیری و تسلط بر روی آن هستید، می توانید از خدمات سئو تضمینی ویکی دمی و انالیز سئو آن استفاده نمایید.

الگوریتم های گوگل

 

الگوریتم های گوگل

معرفی الگوریتم های گوگل

گوگل هر روز به معرفی الگوریتم های جدید خود می پردازد که بعضی از آن ها کل رتبه بندی های سایت ها را در SERP تغییر می دهند. ممکن است بعضی افراد با تاثیرات الگوریتم های گوگل آشنایی کافی نداشته باشند. بعضی نیز اهمیت آن را دست کم می گیرند. به منظور آشنایی بیشتر با الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) ابتدا به تعریفی از الگوریتم می پردازیم و سپس با روش کار آن ها آشنا می شویم.

الگوریتم گوگل چیست؟​

اگر بخواهیم الگوریتم را به زبان ساده بیان کنیم، در حقیقت به مجموعه ای از قواعد و قوانین گفته می شود که گوگل زا آن ها برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند.

الگوریتم‌های گوگل، سیستم پیچیده‌ای هستند که برای بازیابی داده‌ها از فهرست جستجوی گوگل و ارائه فوری بهترین نتایج ممکن برای سرچ کاربر استفاده می شوند. موتور جستجو ترکیبی از الگوریتم‌ها و فاکتورهای متعدد برای رتبه‌بندی صفحات وب است، و از ارتباط خود در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می‌کند.

در ابتدا، گوگل فقط تعداد کمی از الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می کرد، اما اکنون هر سال هزاران تغییر در آن ها ایجاد می کند. اکثر این به روز رسانی ها آنقدر جزئی هستند که مورد توجه قرار نمی گیرند، اما بعضی دیگر تمام رتبه بندی ها را به هم می ریزند.

الگوریتم های گوگل چگونه کار می کنند؟

الگوریتم‌ های سئو گوگل بسیار پیچیده هستند و روز به روز پیچیده‌تر هم می‌شوند زیرا گوگل دائم تلاش می‌کند بهترین نتایج جستجو را به کاربرانش ارائه دهد. با تکامل یافتن گوگل، مهندسان این شرکت به دنبال یافتن روش‌هایی هستند که جلوی بالا آمدن رتبه سایت با استفاده از تقلب را بگیرند و بتوانند بهترین و مرتبط‌ ترین نتایج جستجو را نشان دهند. در حال حاضر گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها به صدها فاکتور مختلف توجه دارد. وقتی که گوگل تغییری بزرگ و اساسی در الگوریتم‌های خود ایجاد می‌کند، رسما آن را اعلام کرده و نامی به آن ها می‌دهد. آن وقت است که دنیای سئو حسابی به هم می‌ریزد و همه خود را به آب و آتش می‌زنند تا بفهمند این تغییرات به چه معناست و چطور باید خودشان را با آنها هماهنگ کنند تا رتبه سایت‌هایشان افت نداشته باشد. در ادامه لیست مهم‌ترین الگوریتم های گوگل به همراه توضیح کامل آورده شده است.

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا در سال ۲۰۱۱ با هدف بهبود تجربه کاربری و جلوگیری از صفحات اسپم و محتواهای بی کیفیت، کار خود را آغاز نمود. این الگوریتم در آپدیت های بعدی خود، مواردی مانند اعتبار وبسایت، سرعت بارگذاری و رابط کاربری را هم مد نظر قرار داده است.

الگوریتم پنگوئن

لینک های خارجی، توسط الگوریتم پنگوئن (Pinguin Algorithm) بررسی می شوند. پنگوئن بعد از معرفی مزرعه های لینک، آن ها را به طور کلی مورد هدف قرار داد و جلوی لینک های بی کیفیت را نیز گرفت. در صورت مشاهده لینک های بی کیفیت، قطعا در دام پنگوئن گرفتار خواهید شد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

اولین الگوریتمی که به صورت رسمی توسط گوگل معرفی شد، الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird Algorithm) می باشد. که تمرکز اصلی آن بر روی عبارات بوده و این امکان را به گوگل می دهد تا بتواند عبارات جستجو شده را به طور کامل تجزیه و تحلیل کند و سرعت دسترسی کاربران به نتایج را افزایش دهد.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر به طور تخصصی به جستجو های محلی می پردازد و محل جست و جوی شما برای این الگوریتم مهم است. الگوریتم pigeon می تواند برای تمامی کسب و کارهای محلی که با هدف گرفتن رتبه بهتر مشغول به فعالیت هستند، بسیار مناسب باشد.

الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین  rankbrain، هوش مصنوعی گوگل است که با کمک تکنولوژی یادگیری ماشین، نتایج جستجو را به کاربر نمایش می‌دهد. الگوریتم رنک برین را می توان به عنوان الگوریتم کمکی برای مرغ مگس خوار دانست که بیشترین تمرکز آن، بررسی رفتار کاربران در سایت می باشد.

الگوریتم E-A-T

این الگوریتم در سال 2019 انتشار داده شد و گوگل با این رویکرد، سایت‌های حوزه سلامت، مالی و حقوقی را که دارای حساسیت بالایی بوده و به طور مستقیم با جان و مال افراد در ارتباط است را تحت تاثیر این الگوریتم قرار داد. E-A-T در واقع مخفف سه کلمه Expertise، Authoritativeness، و Trustworthiness است و روی تخصص، اعتبار، و اعتماد تاکید دارد.

آخرین تغییر الگوریتم های گوگل در سال 2022

آخرین آپدیتی که در هسته ی اصلی گوگل انجام شده است برای تاریخ 22 می 2022 می باشد.

این به روز رسانی های اساسی منجر به ایجاد تغییرات شگرفی در رتبه های سایت ها شده و می توانند باعث افت یا افزایش آن شوند. آخرین به روزرسانی که اخیرا توسط گوگل انجام شده است مربوط به سایت های اسپم نیز بوده است که در تاریخ 26 سپتامبر 2022، صورت گرفت.

این آپدیت گوگل، برای سایت هایی که پیام های اسپم ارسال می کنند و یا سایتی مملو از مطالب بیهوده دارند است، این آپدیت بسیار خطرناک بوده و سایت های زیادی را دچار جریمه و یا افت شدید رتبه کرده است. این بخش مدام درحال آپدیت می باشد.

سخن آخر

الگوریتم های گوگل در واقع چارچوب ها و قوانین های آن هستند که تاثیر مستقیم در رتبه بندی صفجه شما در گوکل دارند. با داشتن تسلط بر روی این الگوریتم ها و سئو، می توانید رتبه ای عالی برای صفجه خود کسب کنید. اگر تازه با سئو آشنا شده و به دنبال یادگیری و تسلط بر روی آن هستید، می توانید از سئو سایت تضمینی ویکی دمی استفاده کرده و برای اطلاع از تعرفه سئو سایت با ما تماس بگیرید.

سئو چیست؟

 

اکثر افرادی که در زمینه سئو سایت فعالیت می کنند معتقدند همه چیز را در مورد آن می دانند، در حالی که سئو مانند یک بازی هیجان انگیزی است که هرچه به مراحل بالاتر آن می رسیم باز هم با چیزهای جدیدی رو به رو می شویم.

یک محتوا به تنهایی نمی تواند بر روی بازدهی سایت تاثیر بگذارد،. مهم ترین عامل می تواند سئو سایت باشد. ما در این مقاله عواملی که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است، مانند تاریخچه سئو، معنی کلمه سئو، اهمیت سئو، زمان استفاده از آن، و راه های یادگیری سئو می پردازیم.
خواندن این مطلب شما را از کج فهمی ها دور می کند. پس از پایان این مقاله می توانید با استفاده از آموزش صفر تا صد سئو در مدت زمان کوتاه، تخصصی بالا در زمینه سئو کسب کنید.
معنی واژه سئو چیست؟
واژه سئو (SEO) به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. به بهینه سازی مناسب وب سایت برای موتور جستجو که باعث دیده شدن آن سایت در نتایج جستجو طبیعی کاربران می شود و کمیت و کیفیت سایت را افزایش می دهد، سئو می گویند.
سئو راهکار و دستورالعملی است که با استفاده از آن می توان یک سایت را با کلمات کلیدی خاص بدون روش های غیر طبیعی در نتایج طبیعی جستجو کاربر در رتبه اول صفحات گوگل نشان داد. این راهکار رتبه و بازدید سایت را ببهبود می بخشد و به افزایش کیفیت سایت و محتوای داخل آن را نیز کمک می کند، زیرا سایتی که در رتبه اول گوگل قرار دارد، معمولا بالاترین بازدید را به خود اختصاص می دهد.

 اما چرا این رتبه باید برای ما اهمیت داشته باشد؟ بسیار ساده است، که بازدید بیشتر به معنای مشتری بیشتر برای کسب کار شما و در نتیجه درآمد بالاتری است و منجر می شود تا کسب و کار شما بیشتر دیده شود. سئو می تواند جستجو هر چیزی را، اینکه کاربر چه چیزی را چگونه جستجو می کند، در برگیرد. این مسئله از اهمیت بالایی در زمینه سئو برخوردار است زیرا تمامی رقبا به اندازه یک کلیک روی سایت با هم فاصله دارند. یک سئوکار باید کلمات کلیدی که یک کاربر بیشتر آن را جستجو می کند را بداند تا بتواند سایت را به بهترین شکل بهینه سازی (سئو) کند.
چه زمانی باید از سئو استفاده کنیم؟

سئو بهترین و آسان ترین راه برای معرفی سایت، محصولات، و خدمات شماست. فعالیت در برنامه های مجازی و تبلیغات در سایت ها نیز نکته قابل توجهی در این موضوع است. اما تنها طراحی سایت برای معرفی محصول نمی تواند برای ما کافی باشد. 

با سئو می توانیم سایتمان را به رتبه اول گوگل آورده و بازدهی آن را چند برابر کنیم. درنتیجه، به راحتی و با صرف هزینه کمتری محصولاتمان را معرفی کرده و به سود دهی برسیم.
چگونه سئو را یاد بگیریم؟
برای یادگیری سئو ابتدا باید آموزش سئو مبتدی را یاد بگیریم. در آموزش مقدماتی ما مفاهیم، اصول و اصطلاحات سئو آشنا می شویم.
مفاهیم سئو: آموزش پایه برای یادگیری مفاهیم اولیه سئو است که هر فرد تازه کاری باید آن را بداند.
اصول سئو: این اصول شامل قوانین حاکم بر این علم بزرگ است.
اصطلاحات سئو: اصطلاحاتی که سئو کاران و متخصصین سئو از آنها استفاده می کنند که این اصطلاحات را از سئو کار مبتدی تا متخصص باید بدانند.
پس از یادگیری این مطالب وارد بخش بعدی آموزش می شوید که شامل موتور های جستجو است. موتور جستجو نقش واسطه بین کاربران و سایت ها را ایفا می کند. وظیفه ی آن پاسخ به نیاز کاربران است، تا بتواند از بین هزاران سایت، نتیجه ای مورد نیاز آنان را با توجه به رتبه بندی بطور دقیق پیدا کرده و به کاربر نشان دهد.
حال به آموزش الگوریتم های گوگل می رسیم و باید انها را به خوبی یاد بگیرید. این آموزش جز مهمترین قسمت های آموزش سئو است. زیرا آموزش قوانینی است که گوگل طراحی کرده تا بتواند با توجه به نیاز کاربر سایت مورد نظر را نمایش دهد. با یادگیری بخشی از این قوانین می توانید سایت خود را به درستی بهینه سازی کرده و در ارتقا رتبه سایت تاثیر پذیری آن را شاهد باشید.
پس از آن باید وارد آموزش سئو داخلی شوید، که شامل فعالیت هایی است که در داخل سایت صورت می گیرد. در مقابل آن باید سئو خارجی را نیز آموزش ببینید. که تمام فعالیت هایی است که در خارج از سایت صورت می گیرد تا به بهتر سئو شدن سایت کمک کند.
سپس به آموزش سئو تکنیکال می رسیم. در این آموزش تکنیک هایی را می آموزید که به سئو شدن سایت کمک می کند. آموزش سئو فقط به همین مطالب ختم نمی شود و شما باید به کمک ابزار هایی همچون گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس و برای آنالیز وبسایت خود و سایت های رقبایتان و بررسی رتبه سایت استفاده کنید. این ابزار ها نیز به آموزش نیاز دارند.

همچنین لازم است بک لینک های با کیفیت و مناسب به سایت خود بدهید. می توانید برای خرید بک لینک فالو نیز با ویکی دمی تماس بگیرید.

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد